1. ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓ

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket (a továbbiakban: ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Az alábbi ÁSZF a www.madardaloskert.hu weboldalt üzemeltető  Modulex Bt- (továbbiakban: Eladó), és az Eladó által a www.madardaloskert..hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Vevő (a továbbiakban: Vevő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Eladó és Vevő a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.madardaloskert.hu weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik. Jelen dokumentum semmilyen tekintetben nem korlátozza a Vásárló külön jogszabályban meghatározott jogait.

A www.madardaloskert.hu webáruházban természetvédelmi berendezéseket és eszközöket talál , illetve ezek kiegészítőit.

A honlapon feltüntetett árak bruttó fogyasztói árak 21,27% áfával (a nettó összegre vetítve 27% áfa). Egyes termékek esetében (könyvek) az áfa tartalom 5%. A honlapon megadott árak 1 db-ra vonatkoznak, kivéve ha másként nem rendelkezünk. Az adott termék mellett feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az esetleges elírásból fakadó téves összegek (pl. 1 Ft, 0 Ft) miatt Eladó nem kötelezhető a termék eladására, hanem felajánlja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében Vevő minden kötelezettségtől mentesen elállhat vásárlási szándékától.

1.1. ÜZEMELTETŐI INFORMÁCIÓ:

A www.madardaloskert.hu webáruházat üzemelteti a Modulex BT melynek adatai az alábbiak:

Székhely: 1031 Budapest Amfiteátrumu. 38

  • Adószám: 28340876-2-41
  • Cégjegyzékszám: 01-06-212615
  • Kibocsátó cégbíróság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
  • Számlavezető bank neve: OTP Bank Zrt
  • Elektronikus címe: info@madardaloskert.hu
  • Telefonos elérhetőség: 06302797217
  • A www.madardaloskert.hu weboldal tárhelyszolgáltatója::A szolgáltató neve: Webonic Korlátolt Felelősségű TársaságA szolgáltató székhelye: 8000 Székesfehérvár, Budai út 14.A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: support@webonic.huCégjegyzékszáma: 07 09 025725Adószáma: 25138205-2-07Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Fejér Megyei Törvényszék, mint cégbíróságAdatvédelmi nyilvántartási számai: NAIH-91865/2015.A szerződés nyelve: magyar1.2. A VÁSÁRLÁS MENETE

 Termék megrendeléséhez  szükséges a Vevő regisztráció. A kosárba feliratú gombbal a bevásárló kosárba helyezheti a terméket, ahol a termék darabszámot is megadhatja, továbbá a kosárból kiveheti. Tovább feliratú gombra kattintva kezdheti meg a szállítási és fizetési adatok megadását.

A második oldalon válassza ki a szállítási és fizetési módot. ( jelenleg csak utánvételes szállítás , Magyar Posta szállítóval átvételkor fizetve.). Amennyiben végzett, a Tovább gombbal lépjen a szállítási és számlázási adatok megadására.

Töltse ki értelemszerűen a saját adatait (név, telefonszám, email cim). Kérjük ezek pontos megadására különös tekintettel figyeljen oda. A szállítási címhez írja be, hol kívánja a csomagot átvenni.  Számlázási címet elég akkor megadni, ha az különbözik a szállítási névtől, címtől. Fontos, hogy ügyeljen az adatok pontos megadására, hiszen ez alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Kattintson a Tovább feliratú gombon.

A negyedik oldalon ellenőrizze az adatait, majd a megrendelés véglegesítéséhez kattintson a “Megrendelés jóváhagyása” gombon. Az adatbeviteli hibák javítására a “Megrendelés jóváhagyása” gomb megnyomása előtt van lehetőség. A visszalépéshez a Vissza feliratú gombot kell megnyomni. A bevásárlókosár tartalma a vásárlás során bármikor módosítható (beleértve a benne szereplő termékek darabszámát) tovább tetszés szerint törölhető. Ha a megrendelés befejeztét követően az adataiban vagy a megrendelésben hibát észlel, vagy módosítani kiván valamit, akkor telefonon vagy az info@madardaloskert.hu.hu e-mail címen ezt jelezze nekünk.

Ezt követően kap egy elektronikus levelet az email címére, melynek legfelső sorában talál egy linket a rendelés megerősítéséhez. Erre az email címének megerősítése miatt van szükség. Amennyiben levelünket nem kapja meg, kérjük ellenőrizze a spam (levélszemét) szűrőjét, hogy nem került-e oda a levelünk.

1.3. AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

Webáruházban történő vásárlás esetén adásvételi szerződés jön létre Felek között, amely jogviszonyra a megrendelés és visszaigazolás, valamint a jelen ÁSZF rendelkezései egyaránt irányadók. Az adásvételi szerződés feltételeit a megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja.

Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail Vevőhöz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül ajánlattételi kötelezettsége alól, azaz nem köteles a megrendelt terméket megvenni. A megrendeléseket Eladó automatikusan eltárolja elektronikus formában, a vásárló saját megrendeléseit Eladótól lekérdezheti. A megkötött szerződés más módon iktatásra nem kerül. Felek elfogadják, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül és arra a Magyarországon alkalmazott jog irányadó. A szerződés nyelve magyar.

Minden vásárlásról magyar áfás számlát adunk mely a Felek között létrejött szerződésnek minősül és garantálja a Vevő jogait külön jogszabályban meghatározott feltételek mellett (ld. lentebb). A megrendelés visszaigazolásában szereplő árat tekintjük érvényesnek, a megrendelés teljesítése alatti áremelkedést nem terheljük a megrendelőre.

2. SZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉS

2.1. SZÁLLÍTÁSI LEHETŐSÉGEK

  • A Csomagokat a Magyar Posta Logisztika (MPL) szállítja ki.
  • Tekintettel arra, hogy a Magyar Posta futárszolgálat tőlünk teljesen függetlenül dolgozik a saját menetrendje szerint, semmiféle ráhatásunk nincs, hogy a nap mely időpontjában kézbesítik a csomagot. (Legfeljebb a kézbesítés napjára van némi befolyásunk.) Azt sem tudjuk vállalni, hogy kézbesítés előtt időpont egyeztetés céljából telefonon felhívják a címzettet.

2.2. SZÁLLÍTÁSI HATÁRIDŐ

A szállítási és csomagolási időintervallum 3-30 munkanap között változhat, a csomagokat a Magyar Posta Logisztika szálllítja utánvétes csomagként a megadott címekre. A fenti szolgáltató Magyarország területén belül 1-3 munkanapon belül kézbesítik a megrendelt terméket. A csomagok  kétszeri sikertelen kézbesítés után  plusz 5 munkanapon át átvehetők a helyi postán.  Amennyiben a termék nincs raktáron, ez főleg speciális és egyedi gyártású termékekre vonatkozik,  akkor a várható szállítási idő kb 2 hét, de pontosan értesítjük a szállításról. a megrendelőt. Vevő a beszerzés ideje alatt bármikor elállhat a vásárlástól, az előre esetlegesen kifizetett előleget Eladó visszautalja a részére, a tájékoztatást követően legkésőbb 30 napon belül. Vevő elfogadja, hogy ilyen esetekben a Eladó nem köteles a vételár visszafizetésén felül kártérítésre, kártalanításra vagy egyéb kártérítésre.

A raktárkészlet gyors változásai miatt előfordulhat, hogy egyes termékek annak ellenére “raktáron” lévőként szerepelnek, hogy valójában nincsenek raktáron. Az ilyen tévedésekért Eladó felelősséget nem vállal, a hiba felismerését követően tájékoztatja a vásárlót.

2.3. SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉGEK

A szállítási költséget a webshop, a kosár tartalmak után automatikusan hozzárendeli. A normál szállítási díjtól csak a túlméretes katagóriába tartozó csomagok postaköltsége tér el.

Magyarországon kívüli címekre sajnos utánvéttel nem tudunk szállítani, azaz a fizetés csak előre átutalással teljesíthető.

2.6. FIZETÉSI MÓDOK:

  • Utánvét: magyarországi postai ill. futárszolgálattal történő szállítás esetén lehetőség van utánvételes fizetésre. Ekkor Ön az átvétel alkalmával fizeti ki a megrendelt termék vételárát a futárnak vagy a postai alkalmazottnak.
  • Átutalás: átutalással , a termékek egyztetése és a számla kiállítása után.

3. JÓTÁLLÁSI FELTÉTELEK

3.1. JÓTÁLLÁSI IDŐ

151 / 2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján a cégünk által forgalmazott termékekre az itt leírt feltételek mellett – amennyiben másképp nem rendelkezünk – legalább 2 év (24 hónap) jótállási idő vonatkozik. Amennyiben a termékre hosszabb jótállási idő vonatkozik, akkor az 1 éven túli jótállás elsődleges kötelezettje a gyártó. Jótállás keretében a gyártó, forgalmazó garantálja, hogy a megvásárolt termék a jótállás időtartama alatt kifogástalanul fog működni. A jótállás érvényesíthető a termék jótállási jegyén feltüntetett szervízben vagy szaküzletünkben. A jótállás érvényesítésének feltétele a jótállás jegy – vagy ennek hiányában a vásárlást igazoló számla – a bemutatása.

A hibás termék visszajuttatása a szaküzlet címére a vásárló feladata és költsége. Amennyiben a javításra, cserére már nincs lehetőség, akkor a termék vételára kerül visszafizetésre – ez esetben Vevő elfogadja, hogy a termék vételárán felül Eladó az esetlegesen elmaradt haszonért, kényelmetlenségekért kártérítést nem ad. Eladó törekszik arra, hogy a javítást 15 napon belül elvégezze, elvégeztesse, azonban egyes esetekben előfordulhat, hogy ez az idő meghosszabbodik tekintve, hogy a gyártó saját szervizében – külföldön – orvosolja a problémát.

Jótállást kizáró tényezők:

  • Átalakítás, szakszerűtlen kezelés (különösen a tisztítás során okozott karcok, sérülések), helytelen tárolás, nem megfelelő szállítás vagy elemi kár.
  • Nem megfelelő tápellátás következtében fellépő elektronikai meghibásodás
  • Természetes elhasználódás.

3.2. SZAVATOSSÁG

Szavatosság keretén belül Eladó felelősséget vállal azért, hogy az eladás időpontjában hibátlan terméket adott át Vevőnek, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak későbbi fog kiderülni. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha a vásárlás időpontjában nem felel meg a jogszabályban előírt tulajdonságoknak; nem rendelkezik az azonos fajtájú termékre jellemző minősséggel; nem rendelkezik a termék leírásában szereplő tulajdonságokkal. Szavatosság kiterjed a hibás összeszerelésre, valamint arra az esetre is, ha a vevő a használati útmutató hibája miatt rosszul szereli össze a terméket.

Vásárló a hiba felfedezése után – de legfeljebb a vásárlástól számított két éven belül – minél hamarabb köteles érvényesíteni szavatossági igényét. A vásárlást követő hatodik hónap végéig jelentkező hiba esetén Eladónak kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárlás időpontjában nem volt a termékben. A hat hónap leteltével azonban vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba vásárláskor is létezett.

3.3. VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁSI JOG

17/1999. Kormányrendelet alapján az interneten vagy telefonon megrendelt termék átvételétől számított 14 munkanapon belül minden vevőnket megilleti a vásárlástól való elállás joga, mely különösebb indoklás nélkül az alábbi feltételekkel vehető igénybe. Kérjük, az elállásra vonatkozó igényét e-mailben, telefonon vagy levélben előre jelentse be a fenti 14 munkanapos határidőn belül, ezt követően 1 héten belül küldje vissza a terméket. Az alábbiakban pár szóban hétköznapi nyelven összefoglaljuk a rendelet előírásait (további részletekért tekintse meg a fenti linket.)

  • Az elállási jog csak a gyári, minden csomagolási és termékelemet tartalmazó termékre gyakorolható, amely a visszavétel után még értékesíthető állapotú, tehát értékvesztést nem szenvedett el.
  • Az áru ellenértékét a termék személyes visszajuttatásakor, postával vagy más futárszolgálattal történő visszaküldés esetén legkésőbb az áru megérkezését követő 15 naptári napon belül visszautaljuk  a megadott bankszámlaszámra.
  • A visszaérkezett áru vételárát a postaköltséggel együtt utaljuk vissza, tehát a vevő által kifizetett teljes vételárat amelyet elutalt vagy a kézbesítőnek kifizetett.
  • A visszatérítés nem vonatkozik a termékek visszajuttatásának költségeire, melyeket a megrendelőnek kell viselnie.

3.4. PANASZKEZELÉS

Vevő az esetleges panaszait az ügyfélszolgálaton teheti meg szóban vagy írásban. Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, jegyzőkönyvet vetethet fel, melynek tartalmaznia kell nevét, elérhetőségét valamint a panasz tárgyát. A jegyzőkönyv egy példányát a Vevőnek át kell adni. Eladó – amennyiben más törvényi rendelkezések nem vonatkoznak – 30 napon belül írásos választ küld Vevőnek.

További jogorvoslati lehetőségek:

  • Amennyiben Vevő a fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz.
  • A szolgáltatások minőségével, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából Vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.
  • Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

4. VEGYES RENDELKEZÉSEK-VITARENDEZÉS-JOGORVOSLAT

Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy szerződéses nyilatkozata, azaz a webáruházból

történő vásárlás fizetési kötelezettséget von maga után.

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt (pl. futárszolgálat) jogosult igénybe

venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes

magatartást saját maga követte volna el.

Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az

a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás

elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő

lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Szolgáltató és

Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a

megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is

kezdeményezheti.

Vásárló a Szolgáltatótól kapott rendelésazonosítót (rendelési számot) és a rendeléssel

kapcsolatban kapott valamennyi információt köteles bizalmasan kezelni és ezen információk

harmadik személy részére történő átadásából származó felelősség és az ebből eredő kár teljes

körűen terheli.

Békéltető testületek elérhetőségei az alábbi linken találhatóak.

E-MAIL CÍME: PMBEKELTETO@PMKIK.HU

HONLAP CÍME:WWW.PANASZRENDEZES.HU

Szolgáltató tájékoztatja Vásárlót arról, hogy a békéltető testületi eljárásban a Vásárlót

együttműködési kötelezettség terheli.

V. PANASZKEZELÉS RENDJE

Amennyiben Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak

teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az alábbi módokon és elérhetőségeken terjesztheti elő:

Szóban:

Telefonos elérhetőség  +3630279-72-17 a telefonos nyitvatartási időben.

Elektronikusan: info@madardaloskert.hu e-mail címre

Postai úton: Modulex Bt-Madárdaloskert Természetbarátok Internetes Áruháza

1031 Budapest Amfiteátrum u. 38 (Ajánlott Levélként a biztos nyomon követhetőség végett)

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások

során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:

Vásárló 2017. január 1-jétől panaszával a

területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak.

Elérhetőségről bővebb tájékoztatás:

http://jarasinfo.gov.hu/

.Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése E-mail címe:

pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap címe:

www.panaszrendezes.hu

Bírósági eljárás kezdeményezése

Online vitarendezési fórum igénybevétele

Tájékoztatjuk a kedves Vásárlót az online vitarendezés igénybevételéről.

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a

2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013.

évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet)

alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016.

február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között

fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők

számára.

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel

rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre,

amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási

szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját

Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő

békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan.

Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az

Európai Bizottság rendszerében.

Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt

követően az alábbi link segítségével érheti el:

http://ec.europa.eu/odr

Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal

utasításait.Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további

kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni

Önnek.A Budapesti Békéltető Testület elérhetősége:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu,

onlinevita@bkik.hu

Fax: 06 (1)488 21 86Telefon: 06 (1) 488 21 31

ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ ÉS ADATKEZELÉSI SZABÁLYOK

  • A Szolgáltató online értékesítési tevékenységével kapcsolatban kezeli a regisztrált felhasználók személyes adatait, kizárólag a megrendelések teljesítésének céljából, és a teljesítéssel kapcsolatos kötelezettsége (számlázás és postázás) teljesítése érdekében. Csak olyan személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen. A személyes adatokat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezeli. A Szolgáltató védi a felhasználók webáruházban kezelt személyes adatait.
  • Az adatkezelő adatai és elérhetőségei megegyeznek a Szolgáltató adataival és elérhetőségeivel.
  • Az adatkezelés jogalapja: 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 5. § (1) bekezdés a) Az érintett hozzájárulása.
  • Hozzájárulás az adatkezeléshez: A felhasználó regisztrációnál kifejezetten hozzájárulását adja az általa önkéntesen megadott személyes adatainak kezeléséhez.
  • Az érintettek köre: regisztrált felhasználók.
  • A kezelt adatok köre: a regisztrált felhasználók által a regisztráció során megadott a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatok: Név, Elérhetőség (telefon, email), Szállítási cím, Számlázási cím.
  • Az adatgyűjtés célja: a megrendelések teljesítése és számlázás.
  • Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: a Szolgáltató munkatársai, szállítást végző külső cég (MPL Magyar Posta Logisztika Zrt. cím: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6. email cím: ugyfelszolgalat@posta.hu)
  • Az adatkezelés időtartama: az elektronikusan tárolt személyes adatok a megrendelés teljesítését követően 5 évig tárolásra kerülnek.
  • A vásárló személyesen, e-mailben, telefonon kérelmezheti az adatkezelőnél tájékoztatását személyes adatai kezeléséről, személyes adatainak helyesbítését, személyes adatainak törlését vagy zárolását. Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 10 napon belül, közérthető formában, a felhasználó erre irányuló kérelmére írásban megadja a tájékoztatást. Ha a felhasználó kérelmét jogosnak találja, akkor haladéktalanul intézkedik a személyes adatainak helyesbítése vagy törlése érdekében.
  • Ha a felhasználó nem elégedett az adatkezelő válaszával, akkor személyes adatai védelméhez való jogát polgári bíróság előtt érvényesítheti, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz ( www.naih.hu) fordulhat.